Dzīvokļu īpašniekiem jānodrošina piekļuvi dzīvojamās mājas komunikācijām
DrukātAS “Olaines ūdens un siltums” vēlas pateikties daudzdzīvokļu māju īpašniekiem, kas spējuši veidot konstruktīvu dialogu ar apsaimniekotāju, izprotot savas kā īpašnieku tiesības un apzinoties, ka kopīpašums ir kopības atbildība. Jāatzīst, ka ikdienas darbā diemžēl nākas saskarties arī ar gadījumiem, kad īpašnieki ne tikai nezina savus pienākumus, bet arī ļaunprātīgi izmanto savas tiesības, nodarot kaitējumu ne tikai saviem kaimiņiem, bet arī apsaimniekotājam un, iespējams, vēl trešajām personām.
AS “Olaines ūdens un siltums” jau vairākus gadus kā pilnvarotā persona pārstāv kopību intereses daudzdzīvokļu māju energoefektivitātes uzlabošanas projektos. Iepriekšējā Eiropas Savienības līdzekļu apguves periodā, kas noslēdzās 2023.gadā, Olaines novadā tika renovētas 38 daudzdzīvokļu mājas. Arī jaunajā daudzdzīvokļu māju energoefektivitātes programmā interesi par māju kopējā stāvokļa uzlabošanu un dzīves kvalitātes celšanu interesi izrādījušas jau vismaz 15 daudzdzīvokļu māju kopības. Vienā no jaunās programmas projektiem AS “Olaines ūdens un siltums” nācās saskarties ar nepatīkamu situāciju, kad mājā, kurā ir vairāki desmiti dzīvokļu, viens no dzīvokļu īpašniekiem atteicās ielaist savā dzīvoklī būvdarbu veicējus, lai nomainītu apkures sistēmu, kā arī veiktu apdares un siltināšanas darbus lodžijas daļā, kas veido mājas fasādes kopskatu un tāpat kā apkures sistēma ir kopīpašums.
Tā kā minētais dzīvokļa īpašnieks nespēja veidot cieņpilnu dialogu ar pāŗējiem projektā iesaistītajiem, izturējās rupji, pēc saviem ieskatiem interpretēja likumdošanas aktus un nekādā veidā nepiekrita ielaist savā dzīvoklī būvniekus, lai nomainītu apkures sistēmu, tad vienīgais likumīgais ceļš savu un visas mājas iedzīvotāju interešu aizstāvībai bija vēršanās tiesā, lūdzot nodrošināt pagaidu aizsardzības līdzekļu piemērošanu, proti, panākt iekļūšanu dzīvoklī likumīgā ceļā. Civilprocesa likumā jau vairāk kā trīs gadus ir veikti grozījumi, kas šādu iespēju paredz.
AS “Olaines ūdens un siltums” vēlas atgādināt dzīvokļa īpašniekiem, ka viņu dzīvokļos ir arī kopīpašuma daļas, piemēram, apkures sistēma un nav tiesību liegt tai pieeju, jo apsaimniekotāja pienākums ir nodrošināt apkuri visiem mājas iedzīvotājiem. Uzņēmums cer, ka nodrošinot pieejamību pakalpojumiem visiem dzīvokļiem, nebūs vairs jāizmanto tiesībsargājošo iestāžu iejaukšanās.
Informācijai:
- Civilprocesa likumā noteiktā kārtībā pārvaldnieks var vērsties tiesā ar lūgumu nodrošināt viņam piekļuvi dzīvojamās mājas komunikācijām, kas atrodas konkrētā dzīvokļa īpašumā.
- Savā pieteikumā pārvaldniekam jāpamato, kāpēc šāda piekļuve ir nepieciešama, kā arī jānorāda, ka piekļuves trūkums var radīt zaudējumus citiem dzīvokļu īpašniekiem, piemēram, appludināt citu dzīvokļa īpašumu.
- Tiesa pieteikumu izskata desmit dienu laikā un lemj par pieteikuma apmierināšanu vai noraidīšanu.